Zanim zadasz własne pytanie sprawdź poniżej czy już podobnego nie zadano.

1. Programowanie jest trudne, skąd mam wiedzieć czy moje dziecko jest w stanie to opanować?

Wbrew obiegowym opiniom nauczenie się programowania nie jest trudne, szczególnie dla dzieci. Trudne jest nauczenie się języka polskiego, potem czytania i pisania.
Jeżeli Twoje dziecko te umiejętności opanowało to bez trudu nauczy się i programowania – dla dzieci programowanie jest bardzo łatwo przyswajalne.Trzeba tylko dostosować naukę do dziecięcego sposobu uczenia się i zaprezentować ją w atrakcyjny dla nich sposób.  Z naszych doświadczeń wynika, że warto uczyć normalnego programowania od 11 roku życia i jeżeli tylko Twoje dziecko nie odstaje w rozwoju intelektualnym od dzieci w tym wieku to na pewno jest w stanie nauczyć się programowania.

2. Dlaczego w ogóle warto uczyć dzieci programowania?

Przede wszystkim po to by dać im przewagę w późniejszym życiu i zapewnić stabilizację materialną na wysokim poziomie. Może brzmi to niezbyt egalitarnie, ale tak właśnie jest – nauka programowania to w tej chwili najlepsza inwestycja w przyszłość dziecka.
Nawet jeśli dziecko ostatecznie nie zdecyduje się na pracę jako programista, to nauka programowania wzmocni w nim poczucie własnej wartości poprzez doświadczalną sprawczość – przestaje być biernym odbiorcą a staje się twórcą – „stworzyłem coś co wykonuje moje polecenia i działa tak jak chciałem”, nauczy kreatywności, przewidywania przyszłych konsekwencji teraźniejszych działań, dążenia do z góry ustalonego celu, jasnego wyrażania oczekiwań.

3. Dlaczego uczymy od razu normalnego programowania a nie dedykowanego dla dzieci jak np. Scratch?

Języki programowania tak jak zwykłe języki mają swoją charakterystyczną strukturę, składnię itd. Uważamy, że o ile Scratch jest dobry dla mniejszych dzieci, to starsze lepiej od początku wprowadzić w świat programowania pisanego, bo będzie dla niego czymś naturalnym i będzie się po nim swobodnie poruszało.

4. Ile osób liczy grupa?

Cała grupa liczy od 1 do 8 dzieci. Dzieci pracują samodzielnie, w duecie i czasami w całej grupie.

5. W jakich dniach tygodnia i porach są zajęcia?

Staramy się dopasować grafik zajęć do okienek zadeklarowanych przez Państwa przy zgłoszeniu i dołączyć dziecko do grupy w odpowiednim dla Państwa dniu tygodnia i porze dnia. Jeżeli to nie będzie możliwe to dostaną Państwo od nas alternatywne propozycje.

6. Czy możliwy jest udział rodziców w zajęciach?

Nie. Obecność dorosłych rozprasza i peszy dzieci. Dla dorosłych prowadzimy osobne kursy.